Tuesday, September 30, 2008

ProjektPåRiktigt: Jag får näring på recept!

ProjektPåRiktigt: Jag får näring på recept!

Ja visst är det fruktansvärt..och att politikerna och deras höger anhängare sitter där och uttalar sig om sånt de ej känner till är ännu värre.
Jag är själv diabetiker (typ 2) men även jag tvingas att välja mellan mat och medicin alltför ofta,eftersom jag har barn som måste få lov att äta sig mätta-blir det medicin i mitt fall som jag inte tar.Gissa vad som händer om detta får fortgå?
Jo det blir sjukhuset nästa för mig, med skyhögt blodsocker.
Många säger att systemet fungerar, bullshit säger jag.funkar det när det finns svenskar som ej kan äta sig mätta?

Vi är tre funktionshindrade/sjuka i familjen med medicinskt behov, min make kan om han inte äter sina mediciner-få stroke-och dö....jätteroligt framtidshopp.
Mitt ena barn är funktionshindrad med adhd och förmodligen mer därtill,utreds för det. H*n behöver concerta,dagsdos kostar 45 kr,för att klara skolan.

När vi ej har våra mediciner blir det katastrof..
Hur gör man, all ni som vet?
Hur prioriterar man bort det som är nödvändigt oavsett hur man vrider på 50 öringen.Vad man än gör sitter baken kvar därbak!!

1 Comments:

Blogger Cattis said...

Djävlar vad upprörd jag blir!!!
Faktiskt värre att andra har det så här än att jag har det... trodde jag var ganska ensam om det, men där har jag tydligen fel!
Vi måste tydligen upplysa folk om hur illa "systemet" fungerar!

Tack för ditt inlägg & keep up the fight!

4:02 PM  

Post a Comment

<< Home