Tuesday, March 28, 2006

Oroad till max.........

Pratade med lärarna i min sons skola..
Nu flera veckor efter att det började berättar dom att grabben börjat sakna motivation i skolan, varför är dom så tröga och väntar så länge när det vet att min grabb inte mår bra här??
Vad trodde dom, att det skulle gå över av sig själv??
Så nu har jag ringt till BUP och begärt akut hjälp av dom till grabben, för vi måste bara härifrån innan han går under stackarn..det är ju uppenbart att han av psykiska hälsoskäl, och även fysiska, måste härifrån nu..
Så det gör mig så förbannad att de inget sagt tidigare...Vad är det för jäkla skola som inget stöd ger??
Min stackars pojke...

Sen sitter socialen i andra änden och menar att jag ska börja gå på kurser och låta min lilla börja på dagis, hahaha få ännu ett barn förstört härute, nej tror inte det..
För barnen här lever i ett så hårt klimat, kan ingen riktig svenska-utan bara förortssvenska med hårda ord..
Till det har jag varken motivation eller tro...
För systemet här har redan förstört min son..som inte ens pratar rent ännu 8 år gammal, som är knäckt p gr av att det är för tufft omkring honom..
Så vill då socialen som sagt att jag ska gå kurser och finna mig i att jag sitter här med ett barn som mår superdåligt, och lämna ansvaret på min lilla till dagis...ALDRIG I LIVET..

Det verkar fortfarande inte finnas nån som fattar hur dåligt min son, min sambo och även mår av allt detta som sker..
Jag är orolig, nervös, och ständigt spänd...
Ångest???
Ja jag tror faktiskt att jag har det, sambon har det iallafall och sonen med..
Ska jag då kasta dottern till vargarna här så hon också går under???

För er som inte förstått vad förorten är..
Här bor det 95% invandrare och min grabb är varken invandrare eller svensk i andra barns ögon..han kan inte välja sida för han tillåts inte att göra det..
Blond i håret och bruna ögon..

Tänk er då min dotter som är rågblond och har blå ögon..
Lovligt vilt skulle det bli här när hon blir äldre..
Hon kan iallafall vara den hon är helt fullt ut eftersom hon är helt svensk..
Å andra sidan, vad innebär det här ute???
Det finns 3 andra blonda barn på gatan där vi bor, 2 ska flytta p gr av mobbing..
Vad ska jag tro....???

-------------------------------------------------------------------------------------------------------
Nåja nånting positivt igår var att vi (jag och grabben) åkte till sjukhuset och hälsade på hans lillebror, en söt liten skrutt på 48 cm och 3130 gram.
Och född med massor av svarta lockar på huvudet..
Lite oroad dock för att han inte vill suga och äta var de igår..hoppas det blivit bra nu..
Mamman mår ungefär som man förväntas må efter ett akut kejsarsnitt..hon var medtagen och blek, men lycklig..
Och grabben min vart väldigt förtjust i sin lillebror, och han fick bestämma lillpojkens namn också..mysigt..
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Dagens händelser på agendan är att söka annan bostad..
Vill egentligen inte iväg i det väder som är ute, men går jag inte så kommer socialen direkt att tro att jag gett upp..och då kan jag hoppa upp och sätta mig på att de kommer vända även det emot mig..påstå att jag ingenting gör..........
Klockan har inte ringt hos dom än, har ju hållit på i 10 månader...URK!!!
Socialen är det värsta jag vet..........blä!!
Så det blir ut i hällregnet, och jag kommer bli genomblöt..
Fast o andra sidan kanske att dom fattar om jag avstår..min hälsa är allt annat än perfekt för närvarande..
Vi får väl se...har vi väntat 10 månader på att komma härifrån så gör väl inte några dagar till nån skillnad..och söker gör jag ju ändå nu......på nätet..

Men jag vill flytta bort från Göteborg.........vill ut på landet eller till en mindre ort..

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Ska det aldrig få bli bra för er? Jag tycker det är hög tid för det nu.
Ni får sätta er och prata igenom hur ni vill ha det och sedan agera på egen hand. Myndigheterna kommer inte att lyfta ett finger, det är ju skrämmande klart.
Tyvärr är det nog bara ni själva som kan fixa detta.
Bamsekramar!!
Maggan

11:04 PM  

Post a Comment

<< Home